Ben aldırmak

20 Temmuz 2013 Cumartesi

RADYO FREKANSLA BEN ALDIRMA

RADYO FREKANSLA BEN ALDIRMA
Radyo frekans, 3.8 MHz yüksek frekanslı radyo dalgalarının benin (nevüs) üzerine, elektrik enerjisinin ısı enerjisine dönüştürülerek yakılması suretiyle uygulanan bir tedavi şeklidir. Ciltten kabarık olmayan ya da çok az kabarık olan renkli veya cilt renginde benlerin tedavisinde daha iyi sonuç alınmasını sağlayan radyo frekansla ben aldırma tedavisi, aslında lazerle tedavi yöntemine benzemektedir. Bu yöntemle, benin üzerinde bulunan dokuda kontrollü yanıklar oluşturarak ciltteki fazlalığın ortadan kaldırılmaktadır.
Radyo frekansla ben tedavisi yönteminin çalışma prensibi, ben ince uçlu aletler yardımıyla tabakalar halinde kaldırılarak benin altında bulunan normal cilde ulaşılır. Bu yöntemle normal ciltten ayrıştırılan ben üzerinde ısının etkisiyle termal hasar oluşturularak buharlaşması sağlanır. Böylelikle tamamen düz olan normal cilde ulaşılmış olur. Bu yöntem, damar benleri hariç büyük veya küçük renkli veya renksiz bütün benlere uygulanabilir. Genellikle tek seansla tedavi tamamlanır fakat gerekirse küçük düzeltmeler yapılabilir. Tedavi sonrasında, tedaviyi yapan doktorun tecrübesine ya da benin durumuna göre hiç iz kalmayabilir ya da çok hafif sivilce izi gibi fark edilmez bir iz kalabilir. Ancak uygun şekilde yapılmaz ise benin olduğu alanda çeşitli derinliklerde çukurluk kalabilir. Radyo frekansın bugüne kadar saptanmış herhangi bir zararlı etkisi bilinmemektedir.

Halk arasında bene dokunulmaması gerektiği, eğer dokunulursa benin kanserleşebileceği gibi boş bir inanış bulunmaktadır. Ancak bu kesinlikle yanlış bir düşüncedir. Aksine ben, vücutta kaldığı sürece kanser riski bulunur fakat tedavi edilen benin kanserleşme riski de yok olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder