Ben aldırmak

20 Temmuz 2013 Cumartesi

KOTERLE BEN ALDIRMA

KOTERLE BEN ALDIRMA
                Ben aldırma da bilinen ve en çok kullanılan yöntem benin yakılmasıdır. Ben yakılarak tekrar çıkması engellenir. Her ne kadar ameliyat ile kesilmesi de çok kullanılsa dahi hem iz bırakma ihtimalinin olması hem de tekrar çıkma ihtimalinin bulunması dolayısı ile pek tercih edilmez. Ancak Koter ve lazer sisteminde ise ben aldırmak hem daha kolay olduğundan hem de çok basit ağrısız bir sistem olduğundan çok fazla tercih edilir. Özellikle de koterle ben aldırma yöntemi ben aldırma da en çok kullanılan yöntemdir.
                Koter ile elektrik enerjisi ısıya dönüştürülür ve benin olduğu yere müdahale yapılır. İlk başlarda ameliyatlarda herhangi bir durumda oluşan kanamaları durdurmak için kullanılan Koter sonraları ben aldırmada da gelişmiştir. Koterle ben tedavisi nde de elektrik enerjisi bir makine yardımı ile ısı enerjisine dönüştürülür ve bu sayede ben yakılır. Ancak diğer tedavi yöntemlerine göre en ağrısız yöntem olduğundan genellikle çok fazla kullanılır.

                koterle ben aldırma yönteminde uygulanan ısı enerjisi benin olduğu bölgeye bir süre uygulanır. Yaklaşık bir saat süren bu işlemin ardından ben buharlaşır ve kaybolur. Ancak insan vücudunda birçok ben çeşidi olduğunda bu konuda dikkat edilmesi de gereken bazı şeyler vardır. İnsan vücudunda her bölge ısı enerjisine aynı oranda dayanıklı olamayacağından özellikle bazı bölgelerde ağrıya da neden olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder